După cum toți știm schimbarea uleiului si a filtrelor unui autovehicol este foarte importantă, iar cand vine vorba de uleiul ales pentru motorul mașinii tale avem o gama variată de uleiuri din care putem alege de la ulei complet sintetic la uleiuri pentru masini cu kilometraj mare și o gama si mai variata de vâscozități de la 0W-20 la 20W-60, dar sa le luam pe rând.
Uleiul sintetic complet este ideal pentru vehiculele care necesită performanțe de vârf și niveluri ridicate de ungere. Uleiul complet sintetic asigură niveluri mai mari de vâscozitate, rezistență la oxidare și la descompunerea termică și ajută la combaterea nămolului de ulei. În plus, ajută la îmbunătățirea consumului de combustibil și poate crește chiar și puterea unui vehicul prin reducerea rezistenței la motor. Însă uleiul de motor complet sintetic nu este chiar atat de accesibil deoarece implică costuri mai mari decat celelalte tocmai de aceea e bine să discutați inainte de toate cu mecanicul. Dacă locuiți într-un climat cu ierni foarte reci sau veri foarte calde sau dacă utilizați vehiculul pentru remorcare sau transport, uleiul sintetic poate fi cel mai bun tip de ulei pentru vehiculul dvs. Motoarele mai vechi ar putea beneficia, de asemenea, de ulei sintetic, deoarece pot ajuta la prevenirea acumulării de nămol dăunător la care unele motoare mai vechi par a fi predispuse.
Uleiul de amestec sintetic oferă cele mai bune din ambele lumi. Are multe dintre caracteristicile uleiului sintetic complet, dar la un preț mult mai mic. Acest tip de ulei este un amestec de uleiuri de bază sintetice și convenționale, plus câțiva aditivi, pentru o rezistență suplimentară la oxidare și proprietăți excelente la temperatură scăzută, motiv pentru care acest tip de ulei devine din ce în ce mai popular. Este, de asemenea, o cale de mijloc excelentă pentru șoferii care doresc protecția și performanța suplimentară a unui ulei sintetic, dar nu sunt pregătiți să plateasca prețul crescut al acestuia.
Uleiul mineral este special conceput pentru mașinile cu peste 200000 km. Acest tip de ulei poate contribui la reducerea consumului de ulei și poate ajuta, de asemenea, la reducerea fumului și a emisiilor la motoarele mai vechi.
Acum că am discutat despre tipurile de ulei care le putem găsi in orice magazin de specialitate sa discutăm despre vâscozități.
După cum spuneam vâscozitatea uleiului variază de la 0W-20 la 20W-60. Dar ce înseamnă aceste cifre?
Într-un 10w-40, prima parte de 10w (W = iarnă, nu greutate ulei, n.r. wheight) înseamnă că uleiul trebuie să aibă o anumită vâscozitate/debit maxim la temperatură scăzută. Cu cât numărul „W” este mai mic, cu atât performanța temperaturii la rece a uleiului/pornirea la rece este mai bună. Cifra ”40” într-un 10w-40 înseamnă că uleiul trebuie să se încadreze în anumite limite de vâscozitate la 100°C. Aceasta este o limită fixă și toate uleiurile care se termină în 40 trebuie să atingă aceste limite. Din nou, cu cât este mai mic numărul, cu atât este mai subțire uleiul: un ulei de ”30” este mai subțire decât un ulei de ”40” la 100 ° C, aceasta înseamnă că uleiul cu cifra ”40” va rămâne mai gros la temperaturi ridicate decât unul cu un al doilea număr mai mic – ”30” în 10W-30 , de exemplu. Uleiul cu o vâscozitate mai mare este mai bun în climele mai calde și/sau în motoarele uzate mai vechi, uleiul mai gros se umple și se lipeste mai bine de rulmenții/cilindrii uzați. Într-un climat mai rece, scăderea este mai bună pentru pornirea vehiculului, deoarece uleiul este mai subțire și se poate întoarce mai ușor motorul la pornire.
Cunoscând aceste informații nu vă rămâne decât sa alegeți tipul de ulei cel mai potrivit pentru mașina dumneavoastră de pe site-ul nostru www.popasauto.ro iar noi vă vom onora comanda de îndată.